Komin stalowy – możesz postawić nowy lub wyremontować stary

Temat kominów od zawsze budził strach w wielu osobach. Nie tylko dlatego, że mało o nich wiedziały, ale przede wszystkim dlatego, że od sprawnego systemu kominowego zależy zdrowie i życie ludzkie. Jeżeli jesteś jedną z takich osób, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł. Pozwoli Ci nie tylko poznać jeden z rodzajów kominów, które obecnie stosuje się podczas budowy lub renowacji domów, ale przede wszystkim dowiedzieć się, na jakiej zasadzie w ogóle działa komin.

Postawić nowy czy remontować stary?

Jest to odwieczny dylemat tych, którzy kupują stare domy do remontu. Nie zawsze w takich domach kominy spełniają swoje funkcje, co oznacza, że trzeba je naprawić albo wymienić na nowe. Tylko jak wymienić komin, nie uszkadzając przy tym konstrukcji domu? No właśnie, lepiej go wyremontować albo postawić nowy – zewnętrzny. Poniżej przedstawimy obie możliwości wykorzystania prefabrykowanych kominów stalowych. Szukając takiego produktu, możesz natknąć się na gotowe kominy, które stawia się od podstaw albo na wkłady kominowe, które montowane są w już istniejącym kominie murowanym lub wykonanym z innego materiału.

Jak zbudowane są kominy stalowe?

Wkłady kominowe, które są powszechnie stosowane w budownictwie i renowacji starych kominów, można podzielić na dwa rodzaje – sztywne i elastyczne. Te drugie to doskonałe rozwiązanie w miejscach, gdzie znajduje się wiele krzywizn i wprowadzenie sztywnego wkładu nie wchodzi w grę. Jest to więc idealna opcja dla renowacji starych systemów kominowych.

Jeśli jednak nie zależy Ci na renowacji, a na postawieniu nowego komina, specjaliści zapewne zaproponują Ci kominy jednościenne, które doskonale sprawdzą się wewnątrz budynku (te wybierane są do świeżo budowanych domów) albo kominy dwuścienne, które na ogół stosuje się na zewnątrz.

Druga opcja jest tak skonstruowana, aby wytrzymać różnorakie warunki atmosferyczne panujące na zewnątrz. Zbudowano ją z przewodu spalinowego, znajdującego się wewnątrz całej konstrukcji oraz izolacji termicznej. Całość osłania rura, wykonana ze stali albo aluminium. Najważniejszym elementem całej konstrukcji jest izolacja termiczna, która odpowiedzialna jest za utrzymanie odpowiedniej temperatury spalin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *